שיבולת השועל ויתרונותיה

כתב : ליעד רון

רבים בקרב קבוצות הציבור השונות, אינם בקיאים ומודעים לחשיבות של אכילת שיבולת השועל.
שיבולת השועל תורמת למגוון ויטמינים גופניים, ובנוסף לטיפוח והאסתטיקה הגופנית של האדם.
השפעה על עור הגוף:
שיבולת השועל מאזנת את רמת החומציות בעור, ובכך תורמת לריפוי בעיות עור ומניעתן, וכן להרגעת עקצוצים וגירויים בעור. במקרה של עור מעקצץ, מומלץ לטבול באמבטיה עם שיבולת שועל, וליהנות מעור רך ונעים יותר, כמו כן לשיבולת השועל יש רכיבים שתומכים בבריאות העור ומגנים עליו.
מחקר שפורסם ב-2007 במגזין
"The Journal of Drugs in Dermatology"
דן בריכוז הגבוה של עמילן ובטא קרוטן (תרכובות אורגנים) בשיבולת שועל האחראים על שימור הלחות בעור ובשיער. יתרה מכך, חומרי החיטוי השונים הם אנטי-אוקסידנטים ואנטי-דלקתיים.
השפעה על אנרגיה וקלוריות בגוף:
שיבולת שועל היא פחמימה עשירה במקורות חלבון המספקים לגוף אנרגיה וקלוריות. מחקר שפורסם בשנת 2006 במגזין "International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism"
מצא כי ארוחה בעלת ערך גליקמי נמוך, כמו שיבולת שועל, שלוש שעות לפני פעילות ספורטיבית, מעניקה לגוף סיבולת גבוהה יותר מאשר ארוחה עם ערך גליקמי גבוה.
השפעה על תפקוד הלב:
סיבים מסיסים, בהם שיבולת השועל עשירה, הוכחו כתורמים לבריאות הלב. שיבולת השועל מכילה גם סידן ואשלגן, הידועים במניעת לחץ דם גבוה. "אכילת שיבולת שועל בכל יום, יכולה להוריד בכמה רמות את לחץ הדם", מבהיר ד"ר ברנק.
בשנת 1999 פורסם מחקר במגזין:
"The American Journal of Clinical Nutrition"
אשר גילה כי צריכת דגנים מלאים מקטינה את הסיכון למחלת לב כלילית בזכות נוכחות של סיבים מסיסים.
מחקר רוחב שנמשך עשר שנים, הוכיח את הקשר בין צריכת מזונות משיבולת שועל, לניהול אורח חיים בריא יותר.
תמיכה בירידה במשקל:
שיבולת שועל משביעה ויכולה להיות חלק מכל דיאטה. תרכובת הבטא-גלוקן (חלבון) שבשיבולת השועל, מגבירה את ייצור ההורמון כוליציסטוקינין (הורמון אורגני שעיקר תפקידו היא העלאת חלבונים), הנלחם בתחושת הרעב.
מחקר שפורסם בשנת 2009 במגזין:
"Molecular Nutrition and Food Research"
מצא שתחושת השובע עולה כתוצאה מאכילת מזונות המכילים,
בטא-גלוקן(סיבים תזונתיים מסיסים התורמים לשיפור רמות הכולסטרול והגברת בריאות הלב).
שיבולת שועל עשירה בסיבים תזונתיים, התורמת לתחושת שובע לאורך זמן, ולשיפור תהליך העיכול, אומרת רנה פיצ'ק, מנהלת המרכז לתזונה בריאה,
"תזונה עשירה בסיבים תזונתיים מסייעת לירידה במשקל, ולשמירה על דיאטה מאוזנת".

שיתוף

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

עוד כתבות

חדשות

רכבל המפרץ בהרצה

היום (ראשון) בבוקר החלה ההרצה לנסיעות נסיון של הרכבל מהמפרץ לכיוון הטכניון והאוניברסיטה. תוואי הרכבל באורך של כ- 4.4 ק"מ משתרע בין תחנות הקצה שבמפרץ