רכבל המפרץ בהרצה

היום (ראשון) בבוקר החלה ההרצה לנסיעות נסיון של הרכבל מהמפרץ לכיוון הטכניון והאוניברסיטה.

תוואי הרכבל באורך של כ- 4.4 ק"מ משתרע בין תחנות הקצה שבמפרץ חיפה ובאוניברסיטת חיפה, הנמצאות בהפרש גבוה של כ – 470 מ'. בנוסף לתחנות הנ"ל, מתוכננות 4 תחנות ביניים נוספות: בצ'ק פוסט, בדרך יעקב דורי, בלב הטכניון ובטכניון עליון. מפה 1 מציגה את תוואי הרכבל ומיקום התחנות.

קרדיט: דה מרקר

הרכבל המתוכנן הוא מסוג קרוניות מתנתקות הנעות על כבל יחיד במרחקים קבועים ובמהירות נסיעה של עד 5 מטר לשניה (18 קמ"ש), כך שבשעות השיא הקרוניות נעות במרווח של כ- 11 שניות על הכבל התלוי בין עמודים.
נסיעתן של הקרוניות בתחנות איטית מאוד, מהירות המאפשרת עלייה וירידה של הנוסעים כולל נוסעים מוגבלים.

סוג הרכבל המתוכנן בחיפה מאופיין ע"י זמן המתנה קצר בתחנות ובעל קיבולת מירבית של עד כ- 1,800 נוסעים לשעה בכל כיוון. בכל קרונית 10 נוסעים (8 בישיבה ו- 2 בעמידה).

פרוייקט זה נחשב ל"פרוייקט ירוק" מבחינה סביבתית ומצטרף לרשימת פרוייקטים יחודיים המקודמים ומבוצעים במרחב העיר והסביבה.

שיתוף

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

עוד כתבות

נדל"ן

שיר הספרי – ממתגת ללא הפסקה

תשכחו את כל מה שהכרתם מעולמות הנדל"ן והמוניציפליה האפרוריים, שיר מביאה איתה משב רוח מרענן במיתוג ערים ופרויקטים של נדל"ן ברחבי הארץ. עם רוח חדשנית